söndag 9 januari 2011

postheadericon Kickar igång träningen!

Oj nu ska de börjas. Idag gick jag en liten promenad med mamma i Viken. Skönt att fötterna går åt rätt håll så att man kan komma ut och röra lite på sig igen. Har varit RÄTT trött på att ligga i soffan och titta ut. Dock ömmar dem lite nu i efterhand men det är lite bättre än tidigare iaf. Sakta men säkert som man brukar säga...

Den här veckan startar som sagt mitt nya liv. Jag är sjukskriven i två månader till och jag har kommit fram till att det vore bra om jag kommer i form inför det också. Det krävs en hel del när man jobbar som jag gör och kroppen tar mycket stryk. Så därför är det bra att vara i form.

Jag ska självklart lyssna extra mycket på kroppen så att fötterna inte blir värre igen. Men läkaren har också ordinerat träning så det är väll bäst att prova på.
Imorgon ska jag till exempel simma. Simning är ju smidigt med tanke på att fötterna inte påverkas. Och det är en tämnligen "mild" träningsform som är skonsam för kroppen.

Tisdag tänkte jag prova på att spinna. Får bli ett baspass till att börja med för att se hur mycket jag klarar av nu för tiden. Även där tror jag att fötterna borde funka fint i och med att inflammationen sitter framme vid tårna och jag tar i mkt med hälarna.

Onsdag ska jag försöka mig på gymmet. Revbenen säger kanske emot men annars kanske rodd funkar... Återigen hälarna som gör det stora jobbet.

Torsdag får det bli vila, fredag simmning och lördag återigen vila.

Söndag är den dagen då jag nog utsätter fötterna för något extra. Step bas. Lugnt i och för sig men kanske för mycket för fötterna. Men läkaren sa att rörlighet i fotleden är bra och det borde jag ju få. Skulle det kännas för mycket kan man ju gå där ifrån och så har man lärt sig det iaf.

Så nu så ger vi järnet! :)

0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber