torsdag 30 december 2010

postheadericon Förkylningsläsning


Det e inte ofta jag tar mig tid till att läsa böcker. Eller jo kokböcker...
Ibland kommer det också små perioder då jag kan streckläsa en bok så fort jag kommit in i den.
Men för det mesta så blir det ljudböcker för min del som jag avverkar i bilen till och från jobb (eller stan eller vart jag nu ska).

Men igår kom ju ett ypperligt tillfälle att läsa lite. När man är förkyld, febrig och hostig vill man ju bara ligga i soffan ändå.
Så nu fick jag plocka fram boken jag fick i julklapp.

Jag trodde jag kunde en del om kungahuset men oj va fel jag hade. Blev riktigt allmänbildad här i soffan :)
Visst känns det som en bok fylld av skvaller men allting är ju faktiskt inte taget från tomma intet. Mycket handlar om kungens uppväxt och hur det var inom familjen när han var liten. Hur det var att växa upp utan pappa och veta att man skulle bli kung när man var tillräckligt gammal eller när farfar låg med näsan i vädret...

0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber