fredag 9 april 2010

postheadericon Morgonstund

Sovit gott? Ja det tycker jag.
Filip har jobbat natt och kröp ner till mig under täcket strax efter sex.
Generellt sett brukar jag ha väldigt svårt att somna när han jobbar natt. Det känns tomt, tyst och konstigt i lägenheten.
Men efter att ha börjat dra med mig datorn in i sängen varje kväll går det betydligt bättre.
I natt när jag kom hem åt jag först en härlig nattmacka (onyttigt men underbart när man inte ätit sen femtiden). Sen allt fixande med ansiktsrengöring och hela den faderullan. Sen krypa ner under täcket med ett gäng härliga tidningar och ett avsnitt av ugly betty.
Somnade som en stock.

Vaknade vid nio ganska så utvilad och tog en lång härlig dusch.
Fixade vid håret och sminket i badrummet samtidigt som jag kollade på ett avsnitt av the mentalist. Jag e verkligen grym på det här med multitasking.
Sen har jag ätit en riktigt ordentlig frukost med smoothie toppad med müsli, kokt ägg och en massa vatten.
Så ja jag borde klara av att stå mig tills det vankas personalmat vid femtiden...

En riktigt bra start på dagen. Hoppas på ett lika bra avslut.

0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber