onsdag 7 april 2010

postheadericon Borta bra men hemma bäst


Kom hem kvart över fem och efter att ha tagit min ipod låste jag dörren igen. Sen gick o gick o gick jag. Har aldrig gått i södra Viken så det blev en runda längs strandvägen och sen upp lite bland husen i byn.

Ni som aldrig satt er fot här anar inte vilken idyll detta är. Alla hus ser ut att vara tagna ur Carl Larsson-målning. Många av villorna har inglasade vita små verandor och mysiga lummiga trädgårdar. Halmtak tittar fram lite här och var och alla gatorna är smala och kringelikrokiga. Helt underbart när man är promenadsugen.

Närheten till vattnet har alltid varit viktigt för mig. Skulle aldrig kunna bo mitt inne i landet utan närheten till havet. Det är något mäktigt och facinerande med dessa väldiga massor med vatten.

Så ja jag trivs som fisken i vattnet här :)


0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber