måndag 5 april 2010

postheadericon Jobba som kock och du får världens längsta hår


Som kock jobbar man ju som sagt väldigt märkliga tider.
För det första så får jag för det mesta schema en vecka i taget så framförhållning är det ju också sisådär med...

Sen är det ju då det här med att vara ledig märkliga tider. Söndagar är ju heliga i restaurangbranchen så då brukar man förvisso nästan alltid vara ledig. Men det är ju alla andra också och allt är därmed stängt. Även frisörerna tar helg då.
Sen är måndagar inte den bästa dagen på krogen så då har man ofta också ledigt eller iaf mindre att göra.
Men nu är det som så att min frisör som jag nyligen bytat till har stängt på just söndagar och måndagar.... Jahapp... Och då återstår?
Så nej det har inte blivit någon klippning här på senaste. Och det börjar bli kris. Snart är hela mitt hår en enda utväxt....


0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber