måndag 12 april 2010

postheadericon Försenad påsk

Det bästa med söndagar för mig är att jag till 99% alltid är ledig och därmed kan räkna med det. Igår så började jag dagen med en go varm dusch och sen lite städande och småfix.
Sen vaknade hjärtat efter 5 timmars sömn och rusade iväg på match.
Själv roade jag mig med att umgås med Dessi & Jonas som tittade förbi. Blev lite kanelbullar och kaffe och en massa prat. Jag är avis på deras hus och dem är avis på att vi har allt nytt och fint :P

När dem stack så åkte jag till mammas & pappas hus och fotograferade renoveringen som jag alltid gör på söndagar. Den här gången hade reglar kommit upp på ovanvåningen som visar var innerväggarna kommer hamna. Spännande :)
En snabb vända på ICA och sen hem till Filip som var redo för att åka ut till Jonstorp. Mamma och pappa bor ju där just nu. Blev massa påskmat :) Jag fick ju inte min janssons frestelse, som jag tycker så mycket om, i påskas när vi var i Lerberget. Filip som avskyr janssons fick ist potatismos.
Sen blev det glass med hallon och lite skratt framför TV:n.
Runt halv nio var vi tvugna att sticka hem (Filip skulle jobba).
Jag fick med mig ett par tröjor som mamma felköpt, några skärp, mer janssons och lite annat smått och gott :)

Idag vaknade Filip vid två och då hoppade vi direkt in i bilen. Ut till Hyllinge där det först blev lite käk på Max. Där var dem serviceminded som få.... När vi ställde oss för att beställa tittade dem inte ens på oss och efter ett antal minuter så fick vi ett irriterat "HEJ...?" som signalerade att vi var dumma i huvudet som inte bara hade skrikit ut vad vi ville ha. Dem hade ju trotts allt 4 andra gäster på hela stället och fullt upp :P
Sen tog det som vanligt en evighet att få maten medans tre pers i personalen stod och stirrade på oss.
Ja jag förstår inte varför folk som hatar människor och service arbetar med ett serviceyrke...

När det var avklarat blev det Bauhaus. Gick fram och tillbaka bland grillarna och blev inte mycket klokare. Gick ist ut och kollade staket. Blev ännu mer snurriga. In till grillarna igen. 47 eller 57 cm? Weber eller inte weber? Asksamlare eller inte?
Till sist blev det en 57 cm Weber One touch eller vad den hette. Snygg och praktiskt. Den magiska kombinationen.

Sen var det dax för IKEA där det blev lite solcellsbelysning till trädgården och lågenergilampor.
Hopp in i bilen igen och iväg till MAXI. Alltid lika kritiskt att ta med pojkvännen dit men det gick över förväntan och vi var klara i ett nafs med min långa lista.
Nu var det bara söder och grönsakerna kvar.
Tre fullproppade kassar senare så var även det klart.

Nu sitter man här och är nöjd med hur effektiv man varit på sina två lediga dagar och ska snart tända sin nya grill som precis monterats ihop. Två riktigt lyckade och soliga dagar :)

0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber