tisdag 13 april 2010

postheadericon Nytt mål


Jag har alltid varit riktigt kass på att dricka mycket vatten.

Eller ja dricka överhuvudtaget. Jag dricker runt 0,5 liter vätska per dag tror jag. Inte mer.

Så nu så ska jag försöka ta tag i det där och har köpt en imsdalflaska. Den rymmer 0,7 l och den ska jag eftersträva att ha med mig överallt. Så tre sådana om dagen och jag är hemma. Lättare att ha koll på hur mycket jag dricker då än om jag tar ett glas lite här o där.

Dock så ska man ju sprida ut det över ens vakna tid och inte hälla i sig 2 liter bara sådär... O jag glömmer ju lätt bort att dricka och när jag väl kommer på mig själv så sveper jag lätt ett stort glas bara för att.

Sen kommer jag väll springa på toaletten stup i kvarten. Det har jag inte tid med på jobb....

0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber