måndag 14 februari 2011

postheadericon Helgen som gått

Så här såg jag ut i lördags :)
Ja i lördags var det dax för Filips brors sambo Elin att fira sin födelsedag.
Jag stod för maten och hade därför haft fullt upp hela veckan med att handla och laga. Blev iaf riktigt gott och lyckat :)
Festen var trevlig med en härlig blandning människor och många tävlingar där Elin skulle försöka vinna på olika vis. Till exempel fick hon gissa hur lång öresundsbron var för att se hur pass skånsk hon blivit sen hon flyttade hit från Östergötland. Inte alls särskilt skånsk visade det sig....

Tyvärr mådde Filip inte bra i lördags och stack hem redan efter en halvtimme :( Han har inte mått bra på ett par veckor och imorgon ska han äntligen till doktorn iaf. Hoppas att det löser sig med mitt lilla hjärta. ♥

Sen igår var det min tur att lida. Jag provade ju som sagt lösögonfransar i veckan. Och jag hade lite problem att få av dem då men då hade jag ju ingen sådan borttagningsvätska som jag hade igår. Så jag antog att om jag nu bara använde den så skulle det inte vara några som helst problem. Tji fick jag...
Jag anar att jag hade satt dem fel. Jag borde satt dem ovanför fransraden ist för precis under. Men det var ju betydligt lättare att få det bra och någon milimeter hit och dit ansåg jag inte skulle spela någon roll. Men fy för helvete vad ont det gjorde om minsta lilla droppe borttagningsvätska kom i närheten av ögat!! Och inte ville limmet lösas upp ändå! Så jag satt i sammanlagt 8 timmar (1 timme när jag kom hem i lördags samt mellan 11.00 och 18.00 igår) och försökte få loss dem!
Olja sägs lösa upp limmet och jag smetade på mängder av barnolja och sminkborttagning med olja i!
Men inte att det ville ge sig. Och hade det inte varit så att dem små små limplupparna hade skavt i ögat så hade jag ju låtit dem sitta. Men det gick bara inte. Och hade jag väl börjat plocka av dem kunde jag ju inte heller sluta.
Så varje gång jag fick loss ett litet knippe lösögonfransar så lossnade ju även mina egna fransar vilket medförde en olidlig smärta. Tänk då 36 knippen sammanlagt... Som att waxa sina ögonfransar i 8 timmar. Har inte varit med om något liknande i hela mitt liv.

0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber