torsdag 13 januari 2011

postheadericon Biokväll med Dessi!

Nu har jag precis kommit hem från bion. Världens bästa Dessi och jag var på förhandsvisning av Love and other drugs. Var lite speciellt den här gången för först fick vi stå och köa i 25 min till snacksen... Det rörde sig verkligen inte överhuvudtaget... Sen hade Dessi upptäckt idag att biljetterna vi fått var utspridda. En satt på stol nr 29 och en på nr 36... Så det skulle ju bli lite spännande att lösa det när filmen hade börjat för 10 minuter sen...
Men när vi väl kom in så gick det väldigt smidigt faktiskt. Och filmen började preciiis när vi hade oragniserat om folket på vår rad :P
Filmen var riktigt bra. En lagom torsdagsfilm får jag säga. Mkt kärlek, lite sex och lite tårar på det.
Kan inte minnas att jag sett Anne Hathaway i en sådan här roll tidigare. Jag ser henne som lite blyg, skötsam och pryd... Här hade hon ohämmat sex med hetingen Jamie (Gyllenhaal)... Man fick se så gott som varenda centimeter av hennes nakna kropp och nästan lika mycket av hans.
Men filmen hade också en lite allvarligare ton då Anne spelar Maggie som är 26 (eller var det 28) och som har fått diagnosen parkinson. Jake är väldigt kluven och vet inte om han ska välja karriären eller Maggie...

0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber