måndag 27 december 2010

postheadericon Koll på kameran

Ja jag fick ju som sagt en Canon Eos 1000D i julklapp.
En systemkamera har jag önskat mig varje födelsedag och jul sen jag var 18-19 nånting. Så nä jag trodde aldrig att jag skulle få en. Men jo det fick jag ju visst :)
Typiskt bara att det tajmade med att jag gav Filip en digitalkamera :P Så den får åka tillbaka och bli till en högtalare eller videokamera eller nått...

Nu praktiserade jag ju som fotoassistent när jag var 19. Där lärde jag mig massor men som så mycket annat så glömmer man bort det när man inte tillämpar det...

Så jag spande runt lite i några fotobloggar och hittade Emelie Ohlssons blogg.
Hon e jätteduktig och inspirerande. Nu har hon tydligen även digitala fotokurser så en sådan fick det bli för att uppdatera mig :)
Här hittar ni kursen jag köpte där man lär sig om ljus och hur man ställer in kameran.

Nu behöver jag bara photoshop för att leka ytterligare med bilderna :P





0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber