onsdag 23 februari 2011

postheadericon Morgonstund på bokrean

Ja få kan ha missat att bokrean började idag.
Jag hade en bild av morgonen där på bokrean. Jag hade bara upplevt det lite snabbt för två år sedan när jag var på väg till jobb.
Min bild var lite som i en amerikansk romantisk komedi. Alla går där inne och småmyser och är lite trötta och nyvakna men glada, lugna och har all tid i världen. Man går där och småpratar med varandra om sina fynd och utbyter tips och tankar.


Så är det tydligen inte i verkligheten.


Iaf inte på akademibokhandeln i Helsingborg där jag var... Där var stökigt, rörigt och ofantligt trångt. Speciellt när kön gick precis vid dem hyllorna man ville kolla i. Man fick ställa sig på sidan och sen böja sig neråt längs med hyllan för att kunna titta på böckerna längst ner... Annars hade ens rumpa varit ivägen :P

Sen när jag stod i kön hade jag en mamma och hennes dotter bakom mig. Så fort kön rörde sig framåt och jag tog ett kliv fram så föste den lilla flickan fram deras korg så att den slog i mina vader och sen kom dem med ett jättekliv o tryckte mig i ryggen. Suck.... O ja jag borde sagt något, speciellt med tanke på att jag stod i den kön i över 30 min. Men jag var så trött o jag orkade helt enkelt inte! :P


Det här var mina fynd iaf:


Tre ljudböcker som jag ska ha när jag kör till och från jobb. Alla tre har fått väldigt bra kritik och kostade bara 100 kr/st jämnfört med 300 kr som dem vanligtvis kostar. Riktiga fynd :)




Efter att läst Sofis blogg så blir man ju lite sugen på att läsa hennes böcker. Har hört av vänner att dem ska vara helt okej men jag e lite tveksam om jag gillar hur hon skriver. Men dem var iaf billiga :)


Två kokböcker som ska inspirera till mer bakning här hemma. Leilas bok kunde man nämnligen köpa för 100 kr idag! :)





Den här var inte på rea men fick följa med hem ändå :)
















0 kommentarer:

OM MIG

Eva
En kock som är nyfiken på det mesta här i livet. Skrattar gärna och mycket. Allting utspelar sig för det mesta i Viken med omnejd där ovanstående bor med sambo och flera dussin kokböcker. Skriver helst om vad som helst.
Visa hela min profil
Follow Fantasifeber